Business Strategy

우리의 성공은 세상을 더 좋게 만들기 위한 목표로,

사회 리더들과 비즈니스를 연결하고 최고의 기회를 포착하는데 있습니다.

Our Work

It is a group that explores the future and opens up new horizons in the business environment.
Combining our global expertise with in-depth local insights to help accelerate the growth of our customers' future-oriented, sustainable, and innovative.
Group X provides consulting services in a wide range of customer areas, from business-specific strategic planning to risk management to Supply Chain Management, and supports industries such as high-tech, telecommunications, finance, and services.

Group X provides consulting services in a wide range of customer areas, from business-specific strategic planning to risk management to Supply Chain Management, and supports industries such as high-tech, telecommunications, finance, and services.

• 기업이 비즈니스 목표를 달성하고 성공적인 경쟁 우위를 확보하기 위해 필요한 계획과 방향성을 제시하고 달성하기 위한 전략을 함께합니다.

유연한 사고로 끊임 없이 도전해 혁신을 이뤄내는 인재

 경쟁 분석과 시장 조사를 통해 기업은 경쟁사와의 차별화된 가치 제안을 개발하고 경쟁력 있는 포지션을 찾아낼 수 있습니다.

· 기업의 미션 및 비전 수립

유연한 사고로 끊임 없이 도전해 혁신을 이뤄내는 인재

 사업 전략 수립

사업별 시장/경쟁/고객 등 분석

- 사업역량진단 및 전략적 포지셔닝 재설정

사업포트폴리오 분석 및 재설정

사업포트폴리오 전략

사업모델 및 수행방식 등 구체화

사업별 실행계획 수립

· 기업의 미션 및 비전 수립

유연한 사고로 끊임 없이 도전해 혁신을 이뤄내는 인재

 성장 전략 수립

경쟁범위와 기회영역의 정의

성장 잠재력에 대한 점검

기회와 위협요인의 정의

핵심 경쟁요소에 대한 정의

성장 시나리오 검토

비즈니스 상품 및 고객의 정의

경쟁전략의 검토

조직 운영 및 변화관리 검토

· 기업의 미션 및 비전 수립

유연한 사고로 끊임 없이 도전해 혁신을 이뤄내는 인재

 신규사업 발굴 및 타당성 분석

신규사업 기회 탐색

신규사업 후보군 발굴

사업별 수요예측 및 재무타당성 분석

신규사업 선정 및 비즈니스 모델 설계

실행 로드맵 수립

• 기업이 비즈니스 목표를 달성하고 성공적인 경쟁 우위를 확보하기 위해 필요한 계획과 방향성을 제시하고 달성하기 위한 전략을 함께합니다.

유연한 사고로 끊임 없이 도전해 혁신을 이뤄내는 인재

 경쟁 분석과 시장 조사를 통해 기업은 경쟁사와의 차별화된 가치 제안을 개발하고 경쟁력 있는 포지션을 찾아낼 수 있습니다.

· 기업의 미션 및 비전 수립

유연한 사고로 끊임 없이 도전해 혁신을 이뤄내는 인재

 사업 전략 수립

사업별 시장/경쟁/고객 등 분석

- 사업역량진단 및 전략적 포지셔닝 재설정

사업포트폴리오 분석 및 재설정

사업포트폴리오 전략

사업모델 및 수행방식 등 구체화

사업별 실행계획 수립

· 기업의 미션 및 비전 수립

유연한 사고로 끊임 없이 도전해 혁신을 이뤄내는 인재

 성장 전략 수립

경쟁범위와 기회영역의 정의

성장 잠재력에 대한 점검

기회와 위협요인의 정의

핵심 경쟁요소에 대한 정의

성장 시나리오 검토

비즈니스 상품 및 고객의 정의

경쟁전략의 검토

조직 운영 및 변화관리 검토

· 기업의 미션 및 비전 수립

유연한 사고로 끊임 없이 도전해 혁신을 이뤄내는 인재

 신규사업 발굴 및 타당성 분석

신규사업 기회 탐색

신규사업 후보군 발굴

사업별 수요예측 및 재무타당성 분석

신규사업 선정 및 비즈니스 모델 설계

실행 로드맵 수립

Business Strategy

We work together on strategies to present and achieve the plans and directions that companies need to achieve their business goals and secure a successful competitive advantage.

Competitive analysis and market research enable companies to develop value proposals that differentiate themselves from competitors and find positions that are competitive.

Establishment of business strategy

Analysis of market/competition/customers, etc. by business

Business competency diagnosis and strategic positioning reset 

Business portfolio analysis and reset 

Business portfolio strategy 

Specification of business model and execution method, etc.

Establishment of action plan for each business

Establishment of growth strategy 

Definition of competitive scope and opportunity area 

Checking growth potential

Definition of opportunities and threats 

Definition of core competitive factors 

Growth scenario review 

Definition of business products and customers 

Review of competitive strategy 

Review of organizational operation and change management

New business discovery and feasibility analysis 

Exploring new business opportunities

Discovering new business candidates 

Demand forecast and financial feasibility analysis by business

New business selection and business model design 

Establishment of implementation roadmap

Establishment of business strategy

Analysis of market/competition/customers, etc. by business

Business competency diagnosis and strategic positioning reset 

Business portfolio analysis and reset 

Business portfolio strategy 

Specification of business model and execution method, etc.

Establishment of action plan for each business

Establishment of growth strategy 

Definition of competitive scope and opportunity area 

Checking growth potential

Definition of opportunities and threats 

Definition of core competitive factors 

Growth scenario review 

Definition of business products and customers 

Review of competitive strategy 

Review of organizational operation and change management

New business discovery and feasibility analysis 

Exploring new business opportunities

Discovering new business candidates 

Demand forecast and financial feasibility analysis by business

New business selection and business model design 

Establishment of implementation roadmap